Blog

Smart IT solutions for guaranteed business effectiveness & growth

Website-ul si domeniul web – elemente-cheie pentru afacerea ta

Ai luat decizia de a-ți promova online afacerea, dar în același timp apare întrebarea: Ce este și cum mă ajută un website în activitatea mea?

Acest articol este primul din seria de 6 articole construite cu scopul de a te informa în acest domeniu al reprezentării online.

Website-ul si domeniul web au un impact major privind cresterea vanzarilor pentru afacerea ta. Vezi in cele 6 articole cum poate deveni un website cartea ta de vizita online
Website-ul si domeniul web au un impact major privind cresterea vanzarilor pentru afacerea ta. Afla cum poate deveni un website cartea ta de vizita online

În demersul de a achiziționa un website sunt de urmat mai mulți pași, în care ambele părți au responsabilități și este nevoie să se implice.

Ca furnizori de servicii în domeniu dezvoltării de website, încercăm să facem acest proces cât mai lin pentru client, prin crearea de pachete de tip all inclusive.

Înțelegem importanța și relevanța unui website pentru activitatea curentă, impactul din ce în ce mai crescut al reprezentării online iar în acest sens am construit pachetul all inclusive ținând cont de fiecare domeniu de activitate. Acesta este alcătuit din componente specifice ce au rolul de a optimiza adecvat pagina, destinată spre a fi accesată de categorii diferite de public.

Știm că există provocări la începutul oricărei activități, de aceea dorim să te sprijinim în această direcție astfel încât ideile, produsele, serviciile să ajungă la publicul dorit.

Ținând cont de nevoile identificate, exprimate de antreprenori din diverse domenii, am construit pachetul website Liber Profesionist și pachetul website ONG care pot fi achiziționate de pe pagina magazinului online.

În unele etape, colaborarea dintre dezvoltator și client oferă cele mai bune rezultate.

Ce este un website și care sunt componentele sale?

Un website, în definiția lui tehnică, este un set de fișiere, de diverse tipuri, folosite pentru a publica pe internet o anumită cantitate de informații precum și de a asigura un anumit set de funcționalități către utilizatorul website-ului.

Un website se compune din pagini care fie afișează informații, fie așteaptă ca utilizatorul să introducă anumite informații, fie ambele.

La compunerea vizuală a unei pagini, adică la construirea ei pot contribui unul sau mai multe fișiere de diverse tipuri:

Cod de program, imagini, sunet, video etc.

 Un website are următoarele componente:

  • Domeniul web sau adresa web;
  • Serviciul de găzduire(webhosting);
  • Baza de date cu informații (adrese, produse, comenzi, articole etc);
  • Programul/codul care face posibil ca informațiile din baza de date sa fie afișate pe   ecran;
  • Programul/codul care specifică cum sunt afișate informațiile pe ecran (design, layout, structura website-ului);
  • Conținutul website-ului (magazinul online, adrese, produse, comenzi, articole, pagini, descrieri, imagini diverse).

 

Domeniul web

Are preț separat și de obicei este administrat de anumite entități economice distincte de dezvoltatorul de website-uri.

De foarte multe ori, ce se plătește pe domeniu la dezvoltator, merge mai departe la aceste entități economice care administrează acele domenii cu o foarte mică marjă de adaos comercial pentru dezvoltator.

Acest lucru se întâmplă deoarece acele entități economice vând ele însele domenii pe piața publică, așadar, pentru a putea vinde, dezvoltatorul nu poate da același tip de domeniu la un preț mai mare.

Majoritatea dezvoltatorilor pot vinde unul sau îl pot include în pachete de tip all inclusive. Însă acesta este primul pas în drumul către un website de calitate.

Alegerea numelui este responsabilitatea clientului care, ajutat și de către dezvoltator, va trebui să găsească un nume bun pentru tipul și conținutul website-ului ce se dorește a fi dezvoltat.

Domeniul, numele website-ului, are un impact major în partea de promovare și de marketing, pe lângă funcționalitatea lui tehnică, așa că este important să alegem unul corespunzător.

Cele mai populare terminații pentru căutarea WWW, recomandate pentru România sunt: .ro, .com, .eu, .org, .biz, .net, .biz, .info

Pentru a putea cumpăra un domeniu, el trebuie să fie și disponibil.

Este foarte probabil ca un anumit nume de domeniu să fi fost deja cumpărat de altcineva înainte.

Așadar, înainte de orice altă operațiune ce ține de domeniul web este nevoie de o bine analiză definită, ce are în vedere chiar mai multe elemente, de impact pentru afacerea ta iar acest prim pas, de alegere a numelui sau adresei web necesită o atenție deosebită.

În acest sens propunem o analiză care poate fi utilă oricărui debutant sau mai avansat în domeniul antreprenoriatului pentru a asigura un start optim în ceea ce privește expunerea online și atragerea grupurilor-țintă ce fac parte din obiectivele de business propuse.

În următoarele articole vom detalia restul componentelor unui website, structura, funcționalitatea și beneficiile oferite promovării afacerii tale sau a magazinului tău online.

You might be interested in …

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *